Nu plătiți pagubele dacă nu sunteți de vină
In viata de zi cu zi, accidentele se intampla si uneori poti rasturna ceva de pe rafturile unui supermarket. Dar ce se intampla in cazul in care acest lucru se intampla din greseala? Sunteti obligat sa platiti pagubele? Iata ce trebuie sa stii in aceasta situatie.
Atunci cand rastornati accidental un produs intr-un supermarket, este important sa retineti ca nu intotdeauna sunteti responsabil pentru daunele produse. De exemplu, daca ati atins o sticla care a cazut si s-a spart, verificati daca pe raft exista bare de protectie pentru stabilitatea produselor. In lipsa acestora, deteriorarea produselor poate fi considerata responsabilitatea angajatilor magazinului.
Standardele pentru amplasarea produselor in supermarket sunt importante pentru prevenirea accidentelor. De exemplu, distanta minima dintre rafturi ar trebui sa fie de cel putin 1,4 metri, in functie de suprafata magazinului:
In cazul in care angajatii magazinului va presioneaza sa platiti pentru daunele produse, nu va lasati intimidati. Atat timp cat nu sunteti vinovat pentru accident, nu sunteti obligat sa suportati costurile. Numai instanta de judecata poate obliga un client sa plateasca pentru bunurile distruse accidental.
Nu va grabiti sa platiti si cereti personalului sa va ofere cartea de reclamatii. Detaliati in scris tot ce s-a intamplat si propuneti sa rezolvati problema in mod legal. Este posibil ca, confruntati cu o plangere oficiala, administratia magazinului sa-si schimbe atitudinea si sa nu mai insiste in cererea de plata a daunelor.
Daca situatia devine tensionata si angajatii continua sa va presioneze, amenintati ca veti depune o plangere la Agenția pentru Protecția Consumatorilor. Cunoasterea drepturilor dumneavoastra este esentiala in astfel de situatii si va poate proteja impotriva abuzurilor.